Sunday

wenger...

"Sejak bile lu minat nk sokong Arsenal ni der...?" Pak Wenger memulakan perbualan.

"Sejak lu masuk jadi manager la...." Kelihatan senyum nipis terukir di wajah Pak Wenger bile dengar jawapan dari gua.
"Oppss... tak sebenarnya, dari zaman gua tingkatan satu. Masa tu Ian Wright striker, die mmg tgh top form masa tu..." Muka Pak Wenger bertukar jadik masam bila gua sengaja putarbelitkan fakta.
"Tapi... gua still respek lu wenger, corak permainan yg mmg klass, beli player yg murah2 & bnyk problem pastu lu bleh tukar derang jdik star, Henry, Bergkamp, Viera, Overmars, Pires, Ljunberg, Persie, Fabregas.....tu sume investment yg menguntungkan kelab. Pastu lu bwk team kesayangan gua menang liga & F.A cup, taktikal yg lu praktikkan dlm game pulak mmg menyengat, sikap rendah diri yg ada pada lu, muke yg skema, imej dan rupadiri lu... sume2 lah..." gua cuba pujuk Pak wenger dgn ayat2 bodek. Pak Wenger kembali senyum ceria.

"Cuma.... gua nk tanya skit ni..." Wajah Pak Wenger kembali tawar. Senyum tidak, masam pun tidak. Dia menunggu pertanyaan dari gua penuh saspen. Kucar- kacir dia menyuap kepingan terakhir roti telur ke dlm mulut sambil matanya memandang ke arah gua. Bila gua yakin dia bersedia, gua pun tanya....

"Dah brape tahun Arsenal x menang cup ni...?? tahun ni mcm mane...?? buleh ke...?? gua tgk kemain ramai gak lg yg injured... bdk2 reserve tu bleh ke nk pikul tanggungjawab...?? xnak ke beli player barang sorang dua lagi....?? HAH......??


+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+

 Berkepul2 asap Winston lights memenuhi ruang udara Hakim Seksyen 7. Masuk yg ni, gua rasa dh 3 btg rokok gua kene pau dgn Pak Wenger ni. Muka dia nampak berserabut. Pandangan dia jauh ke hadapan. Sesekali dia menggaru2 kepala sambil mengeluh kecil. Soalan gua masih tak berjawab.
"Buleh tahan pedas jgk kan kuah kari dkt Malaysia ni eh.... jomlah, dh lewat ni.... " kata Pak Wenger sebelum dia bangun menuju ke kaunter sambil keluarkan not 50 ringgit.


"nasib baik mlm ni menang... hish..."

2 comments:

Sandokhan said...

hahaha...gila larh!...lepak dgn Pak Wenger skang...! dasat...

mie said...

ntah org tua tuh... ituhari time org sebuk2 qualifying euro dia ajak gua tgk game dkt mamak.... gua layankan je... org nk belanje....keh keh...