Monday

sembang je kencang.... padahal...

Adela dlm lagi sebulan nk puasa ituhari, gua kene keje area2 sg petani. Satu mlm lebih kurang lepas isyak, tgh gua baru nk sedap pekena dicovery channel dkt hotel, akak gua talipon dr Shah Alam....

akak gua : "bro, ade buku baru sampai dkt mailbox... gua kasik bukak bleh...??"
gua : "ikut suke la... jgn kasik kucing buat main sudah..."

dlm seploh minit lepas tuh, die kol balik....

akak gua : "weh... best siot buku nih... mane lu dpt buku SEMBANG KENCANG nih...??"
gua : "ooo... sembang kencang ke...?? buku2 indie tuh... oder dr blog... entri2 lame dr blog die...best ke..??"
akak gua : "serius best.... gua pinjam kasik baca smpai abeh dulu eh...??"
gua : "....????"

lusanya gua dpt blk ke Shah Alam. sampai2 rumah trus gua tanye mane buku gua. hati gua dh x tenteram. jiwa gua dh meluap2. biar btul... akak gua yg serius, komited dgn kerja, berdedikasi dan sebagainya tu pun bleh layan buku kutu cam si firdaus ahmad nih (keh.. keh.. keh...). gua jadi x percaya. malangnya... akak gua blum habes baca. gua kene tggu lagi sehari baru dapat baca. cis... lu org bayangkan la perasaan gua time tuh.

Alhamdulillah, akhirnya buku tuh jatuh jgk ke tgn gua pada keesokkan harinya. gua dpt baca dgn tenang pada hari sabtu yg damai & indah. hasilnya... gua tersenyum puas... memang berbaloi...

                                          kalau berani beli la woi.....!!!

terbitan : Angkatan Belia Unik (ABU)

kalau lu org btul2 ada jiwa... btul2 nk beli... boleh klik sini

p/s: selepas selesai membaca sambil tersenyum sorang2, akak gua kembali menjadi serius dan penuh komited terhadap kerja2 pejabat mahupun kerja2 rumah. tp jauh di sudut hatinya, gua tahu, tersembunyi satu perasaan ingin meminjam lagi buku2 gua yg sampai dlm mailbox rumah dia... cis...!!

No comments: