Sunday

simbei...

Malam tu ramai bdk2 blk rumah sbb cuti tiga hari sampai isnin. Simbei tgh layan buletin utama sambil dok balut tembakau jawa dlm kertas putih campur dgn cengkih. Gua x layan rokok2 balut nih. Tgk pon dh x lalu, bau jgn crita la, apatah lagi nk mntak sepam. Tp kalau time xde duit tu gua bleh je bwk selera tekak gua ni berunding. keh keh keh....

Selesai gua bancuh teh panas jarang kurang manis satu mug, gua duduk seblah simbei.Time tu rokok balut td dh terpanggang dlm mulut dia, dh menyala dan mengeluarkan asap. Muka simbei nampak sentimental. "Mie, gua dh nekad..." simbei mulakan perbualan nada serius. "Lu dh pikir abes2 ke bei...??" gua jawab tanpa panik. "Dah, gua xnak toleh ke blakang lg dah... gua nk cuba sedaya upaya gua...lu kene tlg gua.." balas simbei brsemangat sambil tekan puntung rokok dlm ashtray  tong biskut. "ikut suke lu la simbei..." gua jawap ringkas....



............








"Mie, tlg la... xyah la main komputer... btul ke kord C mcm ni... btul x jari gua ni woi... tgk la sini... tadi kata nk ajar gua... ni bkn kord F ke...?? ish, mcm x sedap jer gua main... " cilakak, menyesal sungguh gua x halang btul2 si simbei ni nk blajar main gitar tadi. Gua nk tgk movie pon dh x tenteram dh ni... cis...

No comments: